2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. deathmetalverses
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
2. cinefish
3. 24kvadrata
4. http://nav.blog.bg
5. cine
6. В моята стая
7. POZOR
8. framespotting (movie blog)
9. Let's Pop Culture
10. Kиноманите
11. Сайтът на Роджър Еберт
12. cinemaxp
13. MUBI
14. One Flew Over The Cinema
15. 8 милиметра – блог за кино и литература
16. movies.bg
Прочетен: 5663 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 01.10.2009 12:37
Не всички обаче са еднакво ентусиазирани от изпълнението на Одри Тоту. Така например модната икона Лагерфелд заяви, че изобщо не е ентусиазиран от избора на Тоту за ролята на световно известната Коко Шанел. От друга страна пък самата Тоту се произнесе не дотам ласкаво по адрес на своята героиня. Тя дори сподели открито пред Sky News, че смята Шанел за лъжкиня.
„Коко Шанел не е искала да говори за младостта си. Не е искала хората да знаят, че произхожда от бедно семейство. Трудно е да я разбереш, понеже тя постоянно лъже”. В интервюто Одри Тоту осъжда и антисемитизма на великата дизайнерка.
Лагерфелд пък се позасегна от някои забележки на Тоту пред „Premiиre France Magazine”. На въпроса дали често носи марката Шанел Одри Тоту отговори: „Понякога, даже май и тази сутрин си обух ботушите за дъжд.”
„Не знаех, че правим ботуши” - каза Лагерфелд - „След такива изказвания не я намирам никак за симпатична. Мисля, че Пенелопе Круз въплъщава духът на модната къща много по-добре”.
„Коко преди Шанел” вече отнесе немалко критики във Франция, заради премълчаната истина за омразата на Шанел към евреи и хомосексуалисти. Филмът услужливо премълчава и факта, че дизайнерката е живяла с германец в хотел „Риц” в Париж по време на Втората световна война.
НЕЩО ПОВЕЧЕ ЗА „КОКО ПРЕДИ ШАНЕЛ”
Режисьор на филма е Ан Фонтен, която отдавна се впечатлява от Коко Шанел. „Не толкова, заради модата, колкото заради характеристиките на тази изключителна жена, която ме заинтригува”, казва Фонтен. „Впечатли ме фактът, че тя сама се е изградила като личност. Тази жена от провинцията е бедна и необразована, но притежава изключителен характер и предопределение от съдбата да изпревари своето време.”
Години след първия полет на въображението, Ан Фонтен получава възможност да заснеме филм за легендарната жена. „Трябваше да помисля дали е възможно да се придържам към първия период от живота й, към годините на обучение, преди самата Шанел да осъзнае бляскавата си съдба”, обяснява режисьорът. „Затова прочетох отново биографията й от Едмон Шарл-Ру „Chanel and Her World: Friends, Fashion, and Fame”.
Ан Фонтен и Одри Тоту
Другото задължително условие беше да намеря актриса, която да пресъздаде такъв образ, а не някоя, която ще бъде имитатор и ще създаде бледо подобие на Шанел.” И Фонтен открива Шанел в лицето на Одри Тоту. „При първата си среща с Одри бях поразена от нейната воля, дързост и от дълбочината на погледа й, който ме прониза”, спомня си Фонтен. „Шанел обръща внимание на всичко. Културата й не се гради на знания, а на наблюдения. Още не бях написала и един ред от сценария, когато се запознах с Одри, но знаех, че ако ми се довери и ако продуцентите приемат да покажем само годините на чиракуване, ще мога да се впусна в приключението на първия си филм за конкретна епоха.”
Тоту също е очарована от Шанел и мисълта да изиграе такава роля отдавна я занимава. Тя е запленена от визията на Фонтен. „Тайно се надявах да получа предложение с конкретна гледна точка, защото напредничавият й характер, духът й и позицията, която дава на жените, ме очароваха”, казва Тоту. „Освен това, когато Ан Фонтен ми обясни как смята да разгърне темата, веднага се съгласих.”
„Ан ми позволи да развия характера на Шанел, като потърся различни аспекти на ролята, като покажа емоционалната й същност – крехка и мила, но същевременно властна и горда”, продължава актрисата.
„Фактът, че една жена режисира този филм, вече е голямо предимство, за да се покаже колко трудно е било за „слабия” пол в онова време.
Кадър от филма "Коко преди Шанел"
Фонтен възлага на Катрин Летерие (отличена със „Сезар” през 2000 г. и 2004 г.) да създаде костюмите, които са били носени в ранните години от живота на Коко Шанел. „Не си поставяхме за цел да направим филм за историята на модата”, казва Летерние. „Понякога трябваше да си позволяваме известна свобода. За да се впишем в сюжета, прочутите раирани моряшки пуловери, с които е Шанел на снимки от ’30-те години, се появяват в по-ранен етап от филма, в сцената, където Коко се разхожда по плажа с Бой и забелязва пуловерите на рибарите, които вадят мрежите си. В друг момент, когато Ан искаше да си представя как се е появила прочутата по цял свят торбичка ШАНЕЛ, нарисувах ватиран несесер във формата на торба и поръчах да го ушият от стара черна памучна канава на петна, от която са шиели дрехите си селяните, сякаш младата Коко го е направила от останало парче плат, дадено й от лелите й.”
Ключов елемент в дизайна на костюмите е да се покаже въздействието, оформило стила на ШАНЕЛ. „В модата всеки дизайнер си има свои линия, цвят и материали”, продължава Летерие. ШАНЕЛ се познава веднага. Карл Лагерфелд адаптира стила на ШАНЕЛ към бъдещето, а аз направих същото, но към миналото. Върнах се във времето, проектирах първите модели, които може да е създала Шанел и които може да са оформили стила й. Стилът на ШАНЕЛ се отличава по кройката, по еластичната материя и по съвършената си изчистеност. Костюмите, създадени за филма, трябваше да съответстват на точните стандарти на висшата мода.”
„Целият ми екип – от ръководителя до стажанта, беше силно мотивиран и всички бяха вдъхновени да правят костюми за Коко Шанел. Все едно да играеш Молиер, ако си актьор. За нас ШАНЕЛ е легенда!”
Фонтен кани оператора Кристоф Бюкарн, чиято работа зад камерата може да бъде оценена в „Париж” на режисьора Седрик Клапиш, „Paint or Make Love” на братята Ларю и най-новия филм на Жако ван Дормаел. „Кристоф Бюкарн е оператор, готов да се изправи пред всяко предизвикателство”, споделя тя. „Той притежава изумителна комбинация от интелигентност и хумор.”
„Филмът трябва да бъде като характера на Коко Шанел”, обяснява Ан Фонтен. „Тя е млада жена, която никога не стои мирно. Снимките трябва да пулсират и камерата трябваше да бъде чувствителна към движенията. Често снимахме с камера от ръка.”
Бюкарн признава, че е бил вдъхновен от изключителната фотогеничност на Одри Тоту. „Заложих на контраста между светлата й кожа и тъмните й очи и коса”, спомня си той. „В очите й има магнетизъм. Избягвах директното осветяване, за да акцентирам на меката, но все пак контрастна страна – леко докосване, което ми позволи да обхвана контурите, които ми бяха нужни за костюмите и материалите. Одри с охота се идентифицира с образа си, усети изцяло силния и решителен дух на Шанел. Беше истинско удоволствие да я снимам. Освен че има красива външност, Одри отделя голямо внимание на техниката. Различните жестове и движения в играта й са изключително прецизни.”
Последният елемент – музиката, е възложен на номинирания за „Оскар” композитор Александър Деспла („Странният случай с Бенджамин Бътън”, „Кралицата”), който е написал саундтрака към повече от 60 филма.
Талантливият композитор дели времето си между френски продукции (Largo Winch, The Singer, The Valet) и международни филмови копродукции. Вдъхновеният му саундтрак към „Сърцето ми спря да бие” е отличен със „Сезар” за най-добра музика във Франция и със сребърна мечка на Международния филмов фестивал в Берлин.
Надеждата на Фонтен е, че в крайна сметка на екрана ще се усети комплексното представяне на една млада жена, която постепенно открива самата себе си. „В частност ми се искаше да проследя как Коко гради сама съдбата си, откривайки нови неща по пътя”, казва тя. „Нищо не е било програмирано. Тя не гради кариера, за да постигне успех. Тя изобретява. Тя няма амбицията или средствата да се приспособява към света на буржоазията – неговите врати са били затворени за нея. Затова привлича вниманието към себе си, започвайки да провокира. Тя не иска да бъде приета в този свят, а да го адаптира към собствената си личност.
Филмът „Коко преди Шанел” излиза официално на екран в България на 2 октомври.
А дали наистина нещо чак толкова се е пр...
Ядреното гориво за АЕЦ „Козлодуй” се про...