Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. mt46
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. mt46
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
Блогрол
1. IMDB
2. cinefish
3. 24kvadrata
4. http://nav.blog.bg
5. cine
6. В моята стая
7. POZOR
8. framespotting (movie blog)
9. Let's Pop Culture
10. Kиноманите
11. Сайтът на Роджър Еберт
12. cinemaxp
13. MUBI
14. One Flew Over The Cinema
15. 8 милиметра – блог за кино и литература
16. movies.bg
2. cinefish
3. 24kvadrata
4. http://nav.blog.bg
5. cine
6. В моята стая
7. POZOR
8. framespotting (movie blog)
9. Let's Pop Culture
10. Kиноманите
11. Сайтът на Роджър Еберт
12. cinemaxp
13. MUBI
14. One Flew Over The Cinema
15. 8 милиметра – блог за кино и литература
16. movies.bg
Постинг
23.05.2010 22:53 -
ТРИУМФ ЗА АЗИАТСКОТО КИНО НА КИНОФЕСТИВАЛА В КАН!
Автор: kastel
Категория: Изкуство
Прочетен: 4770 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 23.05.2010 23:36
Прочетен: 4770 Коментари: 0 Гласове:
4
Последна промяна: 23.05.2010 23:36
Тайландският режисьор Апичатпонг Вирасетакул спечели “Златна палма” на 63-ия кинофестивал в Кан с филма си „Чичо Бунме, който помни предишните си животи” (Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives).
Това е новината, която всички почитатели на азиатското кино са очаквали да научат тази вечер. Според мен, никак не е случаен този успех в Кан, защото филмите от този континент и по-специално тези на 39-годишният тайландец с най-трудното име на света отдавна са смятани за феномен в съвременното кино.
Спомнете си, че неотдавна в публикацията си „Азиатското кино – праобраз на бъдещия голям стил в режисурата” обърнах специално внимание върху факта, че „вече са останали безвръзвратно в миналото режисьорите на т.нар. голям стил, като Копола, Скорсезе, Ангелопулос, а даже и доскорошни законодатели на филмовата мода, като Тарантино, Аменабар, Аронофски, Джейлан, Дюмон, Иняриту, Содърбърг,Тиквер, Уинтърботъм, Долдри, Нолан, Озон. И на тяхното място са се настанили предимно азиатски съвременни майстори като Апичатпонг Вирасетакул (Тайланд), Цзя Чжанке (Китай), Уон Кар-вай (Китай), Хирокадзу Корееда (Япония), Хоу Сяо-сен (Тайван), Абас Киаростами (Иран), Цай Мин-Лян (Тайван), но също и източноевропейци, като румънците Кристи Пуи и Кристиан Мунджиу, унгареца Бела Тар и руснака Александър Сокуров, както и почти неизвестните на нашата публика френски режисьори Клер Дени и Арно Деплешен, португалецът Педро Коща и др.
А на онези, които се чудят кой ли е пък този Апичатпонг Вирасетакул, препоръчвам да видят отново двете класации на най-добрите филми през първото десетилетие на XXI век, за да се уверят, че именно този режисьор заема водещо място в тях. Така че, просто бе въпрос на време да получи и най-голямото официално признание, каквото е наградата „Златна палма” за един съвременен кинематографист. Жалко е само, че българските зрители едва ли ще видят някога на екрана неговите филми, защото нашите разпространители не биха рискували да показват азиатско кино, след като е по-лесно да се печели с холивудски блокбастъри.
Но стига толкова за азиатското кино.
Останалите награди, които тази вечер бяха връчени в Кан са следните:
Гранд При – режисьорът Ксавие Бовоа за филма му „Хора и богове” (Франция);
Най-добра актриса - Жулиет Бинош за ролята й във филма „Заверено копие” (COPIE CONFORME) на иранския режисьор Абас Киаростами;
Най-добър актьор – Хавиер Бардем за ролята му във филма „BIUTIFUL” на мексиканския режисьор Алехандро Гонсалес Иняриту и Елио Джермано за ролята му във филма „Нашият живот” (Our Life) на режисьора Даниеле Лукети;
Най-добър режисьор – Матьо Амалрик за неговия дебютен филм „Турнето”. Ние всички познавахме добре Амалрик досега като един от най-добрите съвременни френски актьори;
Най-добър сценарий – Ли Чан Дон за южнокорейския филм „Поезия”;
Наградата на журито – Махамат Салех за филма му „Човекът, който крещеше” (Чад);
Награда „Златна камера” за най-добър дебютен филм – Майкъл Роуи (Michael ROWE) за филма „Aсo bisiesto” (Мексико);
„Златна палма” за късометражен филм – „CHIENNE D"HISTOIRE” (BARKING ISLAND) на режисьора Серж Аведикиан (Serge AVЙDIKIAN).
Източник: официалният сайт на 63-ия кинофестивал в Кан
Това е новината, която всички почитатели на азиатското кино са очаквали да научат тази вечер. Според мен, никак не е случаен този успех в Кан, защото филмите от този континент и по-специално тези на 39-годишният тайландец с най-трудното име на света отдавна са смятани за феномен в съвременното кино.
Спомнете си, че неотдавна в публикацията си „Азиатското кино – праобраз на бъдещия голям стил в режисурата” обърнах специално внимание върху факта, че „вече са останали безвръзвратно в миналото режисьорите на т.нар. голям стил, като Копола, Скорсезе, Ангелопулос, а даже и доскорошни законодатели на филмовата мода, като Тарантино, Аменабар, Аронофски, Джейлан, Дюмон, Иняриту, Содърбърг,Тиквер, Уинтърботъм, Долдри, Нолан, Озон. И на тяхното място са се настанили предимно азиатски съвременни майстори като Апичатпонг Вирасетакул (Тайланд), Цзя Чжанке (Китай), Уон Кар-вай (Китай), Хирокадзу Корееда (Япония), Хоу Сяо-сен (Тайван), Абас Киаростами (Иран), Цай Мин-Лян (Тайван), но също и източноевропейци, като румънците Кристи Пуи и Кристиан Мунджиу, унгареца Бела Тар и руснака Александър Сокуров, както и почти неизвестните на нашата публика френски режисьори Клер Дени и Арно Деплешен, португалецът Педро Коща и др.
А на онези, които се чудят кой ли е пък този Апичатпонг Вирасетакул, препоръчвам да видят отново двете класации на най-добрите филми през първото десетилетие на XXI век, за да се уверят, че именно този режисьор заема водещо място в тях. Така че, просто бе въпрос на време да получи и най-голямото официално признание, каквото е наградата „Златна палма” за един съвременен кинематографист. Жалко е само, че българските зрители едва ли ще видят някога на екрана неговите филми, защото нашите разпространители не биха рискували да показват азиатско кино, след като е по-лесно да се печели с холивудски блокбастъри.
Но стига толкова за азиатското кино.
Останалите награди, които тази вечер бяха връчени в Кан са следните:
Гранд При – режисьорът Ксавие Бовоа за филма му „Хора и богове” (Франция);
Най-добра актриса - Жулиет Бинош за ролята й във филма „Заверено копие” (COPIE CONFORME) на иранския режисьор Абас Киаростами;
Най-добър актьор – Хавиер Бардем за ролята му във филма „BIUTIFUL” на мексиканския режисьор Алехандро Гонсалес Иняриту и Елио Джермано за ролята му във филма „Нашият живот” (Our Life) на режисьора Даниеле Лукети;
Най-добър режисьор – Матьо Амалрик за неговия дебютен филм „Турнето”. Ние всички познавахме добре Амалрик досега като един от най-добрите съвременни френски актьори;
Най-добър сценарий – Ли Чан Дон за южнокорейския филм „Поезия”;
Наградата на журито – Махамат Салех за филма му „Човекът, който крещеше” (Чад);
Награда „Златна камера” за най-добър дебютен филм – Майкъл Роуи (Michael ROWE) за филма „Aсo bisiesto” (Мексико);
„Златна палма” за късометражен филм – „CHIENNE D"HISTOIRE” (BARKING ISLAND) на режисьора Серж Аведикиан (Serge AVЙDIKIAN).
Източник: официалният сайт на 63-ия кинофестивал в Кан
Вълнообразно
Екоактивисти с алтернативни нобелови наг...
НАЦИОНАЛЕН КОНКУРС ЗА КРИМИНАЛЕН РОМАН И...
В СОФИЯ СЕ ОТКРИВА IV-ят МЕЖДУНАРОДЕН ФЕ...
НАЦИОНАЛЕН КОНКУРС ЗА КРИМИНАЛЕН РОМАН И...
В СОФИЯ СЕ ОТКРИВА IV-ят МЕЖДУНАРОДЕН ФЕ...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари