Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Блогрол
1. IMDB
2. cinefish
3. 24kvadrata
4. http://nav.blog.bg
5. cine
6. В моята стая
7. POZOR
8. framespotting (movie blog)
9. Let's Pop Culture
10. Kиноманите
11. Сайтът на Роджър Еберт
12. cinemaxp
13. MUBI
14. One Flew Over The Cinema
15. 8 милиметра – блог за кино и литература
16. movies.bg
2. cinefish
3. 24kvadrata
4. http://nav.blog.bg
5. cine
6. В моята стая
7. POZOR
8. framespotting (movie blog)
9. Let's Pop Culture
10. Kиноманите
11. Сайтът на Роджър Еберт
12. cinemaxp
13. MUBI
14. One Flew Over The Cinema
15. 8 милиметра – блог за кино и литература
16. movies.bg
Постинг
18.06.2010 13:13 -
ОТКРИТ БЕ 32-ят МОСКОВСКИ МЕЖДУНАРОДЕН КИНОФЕСТИВАЛ
С прожекция на филма „Ces amours lа” - най-новата творба на знаменития френския режисьор Клод Льолуш - бе открит 32-ият Московски международен кинофестивал.
Малко преди това организаторите удостоиха създателя на легендарния филм „Един мъж и една жена” с почетната награда за изключителен принос в световното кино.
През 1966 година Клод Льолуш спечели „Златна палма” в Кан, а на следващата година филмът му бе отличен и с два „Оскар”-а - за най-добра чуждоезична продукция и най-добър сценарий.
Жан-Луи Трентинян и Анук Еме в кадър от филма "Един мъж и една жена" (1966)
Получавайки наградата си, Льолуш припомни, че е станал режисьор, благодарение на великия Михаил Калатозов, чийто филм „Летят жерави” буквално го покорил в далечната 1957г. Едва 19-годишен той пристигнал тогава в Москва като оператор на документалната лента за Съветския съюз „Когато се вдига завесата”. Сензационният филм, включващ невероятни за онова време кадри, заснети със скрита камера в мавзолея на Ленин, така и не видял бял свят, но именно благодарение на него Льолуш спечелил първия си солиден хонорар и основал филмовата компания Les Films 13.
Директорът на Московския кинофестивал Никита Михалков посрещна 73-годишния Клод Льолуш
Руският превод на заглавието на новия филм на Льолуш е „Жената и мъжете” и то едва ли най-добре съответства на смисъла, вложен в оригиналното заглавие, което на български би могло да се преведе „Тези истински любови”.
„В новия си филм говоря за две неща, които винаги са ме вдъхновявали и подтиквали да живея – любовта към киното и любовта към жените”, сподели на пресконференцията в Москва знаменитият режисьор. – „Това е своеобразно обяснение в любов към киното и към жените, които са ми помагали да раста, да живея и да творя. Може би затова се получи и филм за двете любови, които и до днес продължават да живеят в сърцето ми”, каза още Клод Льолуш.
В рамките на 32-я Московски международен кинофестивал – от 17 до 26 юни – ще бъдат представени общо 214 филма.
В основната конкурсна програма са включени 17 заглавия, които ще се състезават за главното фестивално отличие „Златен Георгий”. Тази година начело на международното жури е популярният френски режисьор Люк Бесон. Неговият нов филм „Невероятните приключения на Адел Блан-Сек” ще закрие фестивала на 26 юни.
Значимо е и българското участие в 32-ия Московски международен кинофестивал. Новият филм на Ивайло Христов “Стъпки в пясъка“ се състезава за голямата награда. Неговата премиера ще бъде на 20 юни в зала 1 на кинотеатър „Октомври”. Лагери за бежанци, емиграция в САЩ и след това завръщане в България при своята първа любов - такава е нелеката съдба на главния герой, пресъздаден на екрана от актьора Иван Бърнев. Участват още Яна Титова, Асен Блатечки, Деян Донков, Карла Рахал, Васил Михайлов и др.
Иван Бърнев и Асен Блатечки в кадър от новия български филм "Стъпки в пясъка" (реж. Ивайло Христов)
Напоследък българското кино се представя много силно в Москва. През 2008-а Явор Гърдев бе отличен с наградата за режисура за филма си „Дзифт”, а миналата година висока оценка заслужи „Раци” на Иван Черкелов.
Съперници на „Стъпки в пясъка” сега са 16 филма, повечето от които също се представят за първи път пред публика. Сред тях се открояват „Последният донос срещу Ана” на Марта Месарош (Унгария), „Беса” на Сърджан Каранович (Сърбия), „Надолу по течението” на Вентура Понс (Испания) и др. Интерес предизвиква румънският „Различни майки”, който е основан върху истински случай с полския режисьор Кшищоф Кешловски, докато снимал документалния си филм „Станция”. Тогава част от заснетия материал бил използван като доказателство в съдебно дело, което подтикнало прочутия кинематографист да се откаже от документалното кино.
Кадър от унгарския филм "Последният донос срещу Ана", с който 79-годишната Марта Месарош ще се състезава за голямата награда в Москва
Извън конкурсната програма на Московския кинофестивал – в секцията „Гала премиери“ ще бъде показан и нашумелия филм на Димитър Митовски „Мисия Лондон“, предизвикал невиждан зрителски интерес у нас. До момента са го гледали 337 500 зрители – повече от „Ледена епоха 3” (237 591), „2012” (160 547), “Алиса в страната на чудесата” (115 470), „Сблъсъкът на титаните” (109 567) и други американски блокбастъри.
Засега „Мисия Лондон” отстъпва само на „Аватар”, който държи все още рекорда със своите 473 118 посещения.
По време на 32-ия Московски кинофестивал ще бъдат прожектирани реставрирани копия на знаменитите шедьоври на Серджо Леоне.
Предвидени са и извънредни прожекции на филми, като севернокорейския „Дневник на военнослужещия”, който се представя за първи път извън пределите на КНДР. С особен интерес е очакван и провокационният филм на Михаел Коен „Всичко започна от края” (Зa commence par la fin), заснет в стила на „Последно танго в Париж”. Организаторите на последния кинофестивал в Кан не го показаха, защото им се стори прекалено скандален, но ето че зрителите в Москва ще могат да го видят.
Филмите от основната конкурсна програма
«Албанец», реж. Йоханес Набер (Германия – Албания);
«Берлин, Боксагенер Плац», реж. Мати Гешонек (Германия);
«Беса», реж. Сърджан Каранович (Сърбия, Словения, Франция, Унгария, Хърватия);
«Брат», реж. Марсел Раскин (Венецуела);
«Надолу по течението», реж. Вентура Понс (Испания);
«Врабец», реж. Юрий Шилер (Русия);
«Изхвърлен на брега на морето», реж. Несли Чолгечен (Турция);
«Скъпа Елис», реж. Отман Карим (Швеция);
«Като земен Рай», реж. Ирена Павлазкова (Чехия);
«Коул», реж. Карл Бесаи (Канада);
«Последният донос срещу Ана», реж. Марта Месарош (Унгария);
«Различни майки», реж. Михай Ионеску, Тибериу Йордан (Румъния);
«Роза», реж. Ян Кидава-Блонски (Полша);
«СТЪПКИ В ПЯСЪКА», реж. Ивайло Христов (България);
«Убиецът с камера», реж. Роберт Адриан Пежо (Австрия, Унгария, Швейцария);
«Филм-просвещение», реж. Пак Дон Хун (Южна Корея);
«Всичко започна от края», реж. Михаел Коен (Франция).
Източник: Официалният сайт на 32-ия Московски международен кинофестивал
Малко преди това организаторите удостоиха създателя на легендарния филм „Един мъж и една жена” с почетната награда за изключителен принос в световното кино.
През 1966 година Клод Льолуш спечели „Златна палма” в Кан, а на следващата година филмът му бе отличен и с два „Оскар”-а - за най-добра чуждоезична продукция и най-добър сценарий.
Жан-Луи Трентинян и Анук Еме в кадър от филма "Един мъж и една жена" (1966)
Получавайки наградата си, Льолуш припомни, че е станал режисьор, благодарение на великия Михаил Калатозов, чийто филм „Летят жерави” буквално го покорил в далечната 1957г. Едва 19-годишен той пристигнал тогава в Москва като оператор на документалната лента за Съветския съюз „Когато се вдига завесата”. Сензационният филм, включващ невероятни за онова време кадри, заснети със скрита камера в мавзолея на Ленин, така и не видял бял свят, но именно благодарение на него Льолуш спечелил първия си солиден хонорар и основал филмовата компания Les Films 13.
Директорът на Московския кинофестивал Никита Михалков посрещна 73-годишния Клод Льолуш
Руският превод на заглавието на новия филм на Льолуш е „Жената и мъжете” и то едва ли най-добре съответства на смисъла, вложен в оригиналното заглавие, което на български би могло да се преведе „Тези истински любови”.
„В новия си филм говоря за две неща, които винаги са ме вдъхновявали и подтиквали да живея – любовта към киното и любовта към жените”, сподели на пресконференцията в Москва знаменитият режисьор. – „Това е своеобразно обяснение в любов към киното и към жените, които са ми помагали да раста, да живея и да творя. Може би затова се получи и филм за двете любови, които и до днес продължават да живеят в сърцето ми”, каза още Клод Льолуш.
В рамките на 32-я Московски международен кинофестивал – от 17 до 26 юни – ще бъдат представени общо 214 филма.
В основната конкурсна програма са включени 17 заглавия, които ще се състезават за главното фестивално отличие „Златен Георгий”. Тази година начело на международното жури е популярният френски режисьор Люк Бесон. Неговият нов филм „Невероятните приключения на Адел Блан-Сек” ще закрие фестивала на 26 юни.
Значимо е и българското участие в 32-ия Московски международен кинофестивал. Новият филм на Ивайло Христов “Стъпки в пясъка“ се състезава за голямата награда. Неговата премиера ще бъде на 20 юни в зала 1 на кинотеатър „Октомври”. Лагери за бежанци, емиграция в САЩ и след това завръщане в България при своята първа любов - такава е нелеката съдба на главния герой, пресъздаден на екрана от актьора Иван Бърнев. Участват още Яна Титова, Асен Блатечки, Деян Донков, Карла Рахал, Васил Михайлов и др.
Иван Бърнев и Асен Блатечки в кадър от новия български филм "Стъпки в пясъка" (реж. Ивайло Христов)
Напоследък българското кино се представя много силно в Москва. През 2008-а Явор Гърдев бе отличен с наградата за режисура за филма си „Дзифт”, а миналата година висока оценка заслужи „Раци” на Иван Черкелов.
Съперници на „Стъпки в пясъка” сега са 16 филма, повечето от които също се представят за първи път пред публика. Сред тях се открояват „Последният донос срещу Ана” на Марта Месарош (Унгария), „Беса” на Сърджан Каранович (Сърбия), „Надолу по течението” на Вентура Понс (Испания) и др. Интерес предизвиква румънският „Различни майки”, който е основан върху истински случай с полския режисьор Кшищоф Кешловски, докато снимал документалния си филм „Станция”. Тогава част от заснетия материал бил използван като доказателство в съдебно дело, което подтикнало прочутия кинематографист да се откаже от документалното кино.
Кадър от унгарския филм "Последният донос срещу Ана", с който 79-годишната Марта Месарош ще се състезава за голямата награда в Москва
Извън конкурсната програма на Московския кинофестивал – в секцията „Гала премиери“ ще бъде показан и нашумелия филм на Димитър Митовски „Мисия Лондон“, предизвикал невиждан зрителски интерес у нас. До момента са го гледали 337 500 зрители – повече от „Ледена епоха 3” (237 591), „2012” (160 547), “Алиса в страната на чудесата” (115 470), „Сблъсъкът на титаните” (109 567) и други американски блокбастъри.
Засега „Мисия Лондон” отстъпва само на „Аватар”, който държи все още рекорда със своите 473 118 посещения.
По време на 32-ия Московски кинофестивал ще бъдат прожектирани реставрирани копия на знаменитите шедьоври на Серджо Леоне.
Предвидени са и извънредни прожекции на филми, като севернокорейския „Дневник на военнослужещия”, който се представя за първи път извън пределите на КНДР. С особен интерес е очакван и провокационният филм на Михаел Коен „Всичко започна от края” (Зa commence par la fin), заснет в стила на „Последно танго в Париж”. Организаторите на последния кинофестивал в Кан не го показаха, защото им се стори прекалено скандален, но ето че зрителите в Москва ще могат да го видят.
Филмите от основната конкурсна програма
«Албанец», реж. Йоханес Набер (Германия – Албания);
«Берлин, Боксагенер Плац», реж. Мати Гешонек (Германия);
«Беса», реж. Сърджан Каранович (Сърбия, Словения, Франция, Унгария, Хърватия);
«Брат», реж. Марсел Раскин (Венецуела);
«Надолу по течението», реж. Вентура Понс (Испания);
«Врабец», реж. Юрий Шилер (Русия);
«Изхвърлен на брега на морето», реж. Несли Чолгечен (Турция);
«Скъпа Елис», реж. Отман Карим (Швеция);
«Като земен Рай», реж. Ирена Павлазкова (Чехия);
«Коул», реж. Карл Бесаи (Канада);
«Последният донос срещу Ана», реж. Марта Месарош (Унгария);
«Различни майки», реж. Михай Ионеску, Тибериу Йордан (Румъния);
«Роза», реж. Ян Кидава-Блонски (Полша);
«СТЪПКИ В ПЯСЪКА», реж. Ивайло Христов (България);
«Убиецът с камера», реж. Роберт Адриан Пежо (Австрия, Унгария, Швейцария);
«Филм-просвещение», реж. Пак Дон Хун (Южна Корея);
«Всичко започна от края», реж. Михаел Коен (Франция).
Източник: Официалният сайт на 32-ия Московски международен кинофестивал
Вълнообразно
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари