2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. wonder
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. deathmetalverses
12. getmans1
13. samvoin
14. mamkamu
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. cinefish
3. 24kvadrata
4. http://nav.blog.bg
5. cine
6. В моята стая
7. POZOR
8. framespotting (movie blog)
9. Let's Pop Culture
10. Kиноманите
11. Сайтът на Роджър Еберт
12. cinemaxp
13. MUBI
14. One Flew Over The Cinema
15. 8 милиметра – блог за кино и литература
16. movies.bg
Прочетен: 3204 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 29.09.2009 17:29
Анита Екберг е родена в Малмьо (Швеция). През 1950 спечелва титлата „Мис Швеция” и година по-късно участва в конкурса ”Мис Вселена” в САЩ. Канят я в Холивуд, където се снима в роли на сексуална прелъстителка. Външните й данни са достатъчни, за да заслужи участието си дори в главни роли, но предимно в жанрови филми от категория „Б”. Единственото свидетелство за признание към таланта й на актриса е ролята в екранизацията на „Война и мир” (1956) на режисьора Кинг Видор.
След завръщането си в Европа Анита Екберг продължава да се снима във второразредни жанрови филми, като (Свой човек – 1958, Англия; Под знака на Рим – 1959, Италия). Въпреки, че мнозина са убедени в противното, но ролята й в „Сладък живот” (1960) на Федерико Фелини не й помогнала в кариерата. Тя вече била признат секссимвол и великият режисьор само я използва като ”жив цитат” от нейните филми и рекламни постери. Показателно е, че при следващото си участие в негова творба (новелата „Изкушението на д-р Антонио" от филма „Бокачо-70" (1962) Eкберг е оживяла героиня от рекламен плакат.
В началото на 60-те години се установява да живее в Италия, където продължава да се снима в незначителни комедии, драми и трилъри. По-късно загубва външната си привлекателност и се появява все по-рядко и по-рядко на екрана. И затова новото поколение я асоциира изключително с образа на Силвия от „Сладък живот”, а също и с автобиографични филми на Фелини, като „Клоуните” (1970) и „Интервю” (1987), в които Екберг ”играе самата себе си”.