Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. stela50
14. deathmetalverses
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. stela50
14. deathmetalverses
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. mimogarcia
8. samvoin
9. bateico
10. sekirata
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. mimogarcia
8. samvoin
9. bateico
10. sekirata
Блогрол
1. IMDB
2. cinefish
3. 24kvadrata
4. http://nav.blog.bg
5. cine
6. В моята стая
7. POZOR
8. framespotting (movie blog)
9. Let's Pop Culture
10. Kиноманите
11. Сайтът на Роджър Еберт
12. cinemaxp
13. MUBI
14. One Flew Over The Cinema
15. 8 милиметра – блог за кино и литература
16. movies.bg
2. cinefish
3. 24kvadrata
4. http://nav.blog.bg
5. cine
6. В моята стая
7. POZOR
8. framespotting (movie blog)
9. Let's Pop Culture
10. Kиноманите
11. Сайтът на Роджър Еберт
12. cinemaxp
13. MUBI
14. One Flew Over The Cinema
15. 8 милиметра – блог за кино и литература
16. movies.bg
Постинг
03.11.2009 16:43 -
СЕДМИЦА НА БРАЗИЛСКОТО КИНО (6-12 НОЕМВРИ)
Автор: kastel
Категория: Изкуство
Прочетен: 4936 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 03.11.2009 17:52
Прочетен: 4936 Коментари: 2 Гласове:
3
Последна промяна: 03.11.2009 17:52
Какво е за нас Бразилия? Далечна и притегателна, тайнствена и религиозна, страна на кафето и футбола, на Амазония и Рио де Жанейро, католицизма и карнавалите, самбата и „сапунените опери”... Но ако трябва да отговорим честно: много ли знаем за Бразилия, ще се наложи да си признаем със съжаление, че знаем твърде малко.
„Седмицата на бразилското кино” ни дава рядката възможност да гледаме накуп няколко стойностни филма от тази енигматична за нас страна, чиято кинематография през последните години се намира във възходящо развитие.
И седемте заглавия, включени в програмата, са произведени след 1994-та – годината, от която датира възраждането на съвременното бразилско кино.
Неслучайно филмът, с който ще бъде открита и закрита седмицата, е „Централна гара Бразилия”, дело на най-прочутия бразилски режисьор Валтер Салес, отличен със „Златна мечка” за режисура на Берлинале през 1998г. Изпълнителката на главната роля Фернанда Монтенегро пък получи „Сребърна мечка” за най-добра актриса на същия фестивал и номинация за „Оскар” следващата година. През 1999г. този филм намери място сред петте номининирани чуждестранни заглавия, претендиращи за „Оскар” в категорията за най-добър чуждоезичен филм.
„Централна гара Бразилия” (виж трейлъра!) е затрогващ разказ за жена, която си изкарва хляба на централната гара чрез писане на писма на неграмотни хора до техните близки.
„Игра за четирима” също е бил номиниран за „Оскар” в категорията за най-добър чуждоезичен филм през 1996г. Той е посветен на онази немалка група италиански емигранти, които през втората половина на 19-ти век поемат към Южна Бразилия, където те, а впоследствие техните синове и внуци създават проспериращо общество. Действието на филма се развива през 1910г. и е фокусирано върху ежедневието на две от тези хиляди италиански семейства. Режисьорът Фабио Барето е по-малкият брат на Бруно Барето, който днес е сред най-прочутите режисьори на Бразилия заедно с Валтер Салес, Фернанду Мейрелеш, Жозе Падиля и др.
„Войната за Канудос” е епичен разказ за яростната съпротива на едно малко градче срещу правителствените войски някъде в края на 19-ти век. На фона на историческите събития и военните действия, свързани с обявяването на Бразилия за република, се разгръщат бурни човешки страсти – любов, предателства, отмъщения.
„Делбата” е отличен с наградата на публиката и приз за сценарий на фестивала на бразилския филм в Маями през 2002г. Филмът разказва за четири сестри, които са се събрали във връзка с погребението на тяхната майка. Извадени от водовъргежа на своите житейски съдби, те трябва да разделят нейното наследство – голям апартамент на Копакабана в Рио де Жанейро. Това е емоционална история, която няма как да не ви разсмее и разплаче в същото време. Неслучайно този филм се ползва с реномето на един от зрителските хитове на съвременно бразилско кино.
Кадър от филма "Мадам Сатана" (2002)
„Мадам Сатана” е вторият най-награждаван филм (след "Централна гара Бразилия"), който е включен в програмата. Сред най-престижните му отличия е „Златен Хуго” за най-добър филм в Чикаго през 2002г. В него са представени всекидневието и личният живот на Жоао Франциско дос Сантос – безделник, артист, затворник, хомосексуалист - преди да се превърне в мита „Мадам Сатана”, легендарния герой от бохемата на Рио де Жанейро през 30-те години на миналия век.
„Най-хубавото нещо: Истории и случки с боса нова”
е превъзходен документален филм, също отличен с няколко международни награди, който разказва за появата и развитието на музикалното течение боса нова през 50-те години на миналия век. То получило заслужено международно признание след грандиозния успех на един паметен концерт в Ню Йорк през 1962г.
„Неудобният” е най-амбициозният в стилно отношение филм от тази бразилска седмица. Той е дело на една от емблематичните фигури на бразилското „синема нуово” от 60-те години на миналия век – режисьорът Руи Гера, който в момента е на 78г. Навремето той бе сочен като един от новаторите на световното кино, обновил филмовия език с творба като „Пушките” (1964). Новият му филм е психологическо разследване на едно параноично съзнание, запечатало крайната отчужденост и невъзможността за пълноценно общуване на съвременния човек със себеподобните си. „Неудобният” (виж трейлъра!) е филм, който се откроява със своята визуална и експресивна красота.
Включването на този филм в програмата не е случайно. Той ни препраща към творчеството на нашумелите бразилски бунтари от 60-те години на миналия век, чиито новаторски творби за известен период от време се превърнаха в истински законодатели на световната филмова мода. Най-яркият представител на това забележително бразилско течение в киното се казва Глаубер Роша, който за съжаление почина твърде млад и не можа да развие прекрасните си кинематографични идеи, въплътени в ранните му шедьоври като "Бог и Дявола на Земята на слънцето" (1964), „Земя в транс” (1967) и "Antonio das Mortes" (1969). За огромното значение на киното, което е отдавал приживе този легендарен бразилски кинематографист, можем да съдим по следната му крилата фраза: „Страна без кино или киноистория е като къща без огледала.”
Разбира се, би било прекрасно, ако в програмата бяха включени и някои от най-новите бразилски филми, като да речем „Елитен отряд” на Жозе Падиля, спечелил „Златна мечка” на предпоследния кинофестивал в Берлин. Но и в сегашния си вид тя респектира достатъчно и лично аз не бих си позволил лукса да пропусна нито един от тези бразилски филми.
ПРОГРАМА
6 ноември 2009
Централна гара Бразилия
Одеон Филмотечно кино, 18.00 (Вход с покани!)
7 ноември 2009
Войната на Канудос
Одеон Филмотечно кино, 16:30, 3/4лв
Най-хубавото нещо (Истории и случки с боса нова)
Одеон Филмотечно кино, 19:30, 3/4лв
8 ноември 2009
Игра за четирима
Одеон Филмотечно кино, 17:00, 3/4лв
Неудобният
Одеон Филмотечно кино, 19:00, 3/4лв
9 ноември 2009
Делбата
Одеон Филмотечно кино, 17:00, 3/4лв
Мадам Сатана
Одеон Филмотечно кино, 19:00, 3/4лв
10 ноември 2009
Най-хубавото нещо (Истории и случки с боса нова)
Одеон Филмотечно кино, 17:00, 3/4лв
Игра за четирима
Одеон Филмотечно кино, 19:30, 3/4лв
11 ноември 2009
Неудобният
Одеон Филмотечно кино, 17:00, 3/4лв
Делбата
Одеон Филмотечно кино, 19:00, 3/4лв
12 ноември 2009
Мадам Сатана
Одеон Филмотечно кино, 17:00, 3/4лв
Централна гара Бразилия
Одеон Филмотечно кино, 19:00, 3/4лв
„Седмицата на бразилското кино” ни дава рядката възможност да гледаме накуп няколко стойностни филма от тази енигматична за нас страна, чиято кинематография през последните години се намира във възходящо развитие.
И седемте заглавия, включени в програмата, са произведени след 1994-та – годината, от която датира възраждането на съвременното бразилско кино.
Неслучайно филмът, с който ще бъде открита и закрита седмицата, е „Централна гара Бразилия”, дело на най-прочутия бразилски режисьор Валтер Салес, отличен със „Златна мечка” за режисура на Берлинале през 1998г. Изпълнителката на главната роля Фернанда Монтенегро пък получи „Сребърна мечка” за най-добра актриса на същия фестивал и номинация за „Оскар” следващата година. През 1999г. този филм намери място сред петте номининирани чуждестранни заглавия, претендиращи за „Оскар” в категорията за най-добър чуждоезичен филм.
„Централна гара Бразилия” (виж трейлъра!) е затрогващ разказ за жена, която си изкарва хляба на централната гара чрез писане на писма на неграмотни хора до техните близки.
„Игра за четирима” също е бил номиниран за „Оскар” в категорията за най-добър чуждоезичен филм през 1996г. Той е посветен на онази немалка група италиански емигранти, които през втората половина на 19-ти век поемат към Южна Бразилия, където те, а впоследствие техните синове и внуци създават проспериращо общество. Действието на филма се развива през 1910г. и е фокусирано върху ежедневието на две от тези хиляди италиански семейства. Режисьорът Фабио Барето е по-малкият брат на Бруно Барето, който днес е сред най-прочутите режисьори на Бразилия заедно с Валтер Салес, Фернанду Мейрелеш, Жозе Падиля и др.
„Войната за Канудос” е епичен разказ за яростната съпротива на едно малко градче срещу правителствените войски някъде в края на 19-ти век. На фона на историческите събития и военните действия, свързани с обявяването на Бразилия за република, се разгръщат бурни човешки страсти – любов, предателства, отмъщения.
„Делбата” е отличен с наградата на публиката и приз за сценарий на фестивала на бразилския филм в Маями през 2002г. Филмът разказва за четири сестри, които са се събрали във връзка с погребението на тяхната майка. Извадени от водовъргежа на своите житейски съдби, те трябва да разделят нейното наследство – голям апартамент на Копакабана в Рио де Жанейро. Това е емоционална история, която няма как да не ви разсмее и разплаче в същото време. Неслучайно този филм се ползва с реномето на един от зрителските хитове на съвременно бразилско кино.
Кадър от филма "Мадам Сатана" (2002)
„Мадам Сатана” е вторият най-награждаван филм (след "Централна гара Бразилия"), който е включен в програмата. Сред най-престижните му отличия е „Златен Хуго” за най-добър филм в Чикаго през 2002г. В него са представени всекидневието и личният живот на Жоао Франциско дос Сантос – безделник, артист, затворник, хомосексуалист - преди да се превърне в мита „Мадам Сатана”, легендарния герой от бохемата на Рио де Жанейро през 30-те години на миналия век.
„Най-хубавото нещо: Истории и случки с боса нова”
е превъзходен документален филм, също отличен с няколко международни награди, който разказва за появата и развитието на музикалното течение боса нова през 50-те години на миналия век. То получило заслужено международно признание след грандиозния успех на един паметен концерт в Ню Йорк през 1962г.
„Неудобният” е най-амбициозният в стилно отношение филм от тази бразилска седмица. Той е дело на една от емблематичните фигури на бразилското „синема нуово” от 60-те години на миналия век – режисьорът Руи Гера, който в момента е на 78г. Навремето той бе сочен като един от новаторите на световното кино, обновил филмовия език с творба като „Пушките” (1964). Новият му филм е психологическо разследване на едно параноично съзнание, запечатало крайната отчужденост и невъзможността за пълноценно общуване на съвременния човек със себеподобните си. „Неудобният” (виж трейлъра!) е филм, който се откроява със своята визуална и експресивна красота.
Включването на този филм в програмата не е случайно. Той ни препраща към творчеството на нашумелите бразилски бунтари от 60-те години на миналия век, чиито новаторски творби за известен период от време се превърнаха в истински законодатели на световната филмова мода. Най-яркият представител на това забележително бразилско течение в киното се казва Глаубер Роша, който за съжаление почина твърде млад и не можа да развие прекрасните си кинематографични идеи, въплътени в ранните му шедьоври като "Бог и Дявола на Земята на слънцето" (1964), „Земя в транс” (1967) и "Antonio das Mortes" (1969). За огромното значение на киното, което е отдавал приживе този легендарен бразилски кинематографист, можем да съдим по следната му крилата фраза: „Страна без кино или киноистория е като къща без огледала.”
Разбира се, би било прекрасно, ако в програмата бяха включени и някои от най-новите бразилски филми, като да речем „Елитен отряд” на Жозе Падиля, спечелил „Златна мечка” на предпоследния кинофестивал в Берлин. Но и в сегашния си вид тя респектира достатъчно и лично аз не бих си позволил лукса да пропусна нито един от тези бразилски филми.
ПРОГРАМА
6 ноември 2009
Централна гара Бразилия
Одеон Филмотечно кино, 18.00 (Вход с покани!)
7 ноември 2009
Войната на Канудос
Одеон Филмотечно кино, 16:30, 3/4лв
Най-хубавото нещо (Истории и случки с боса нова)
Одеон Филмотечно кино, 19:30, 3/4лв
8 ноември 2009
Игра за четирима
Одеон Филмотечно кино, 17:00, 3/4лв
Неудобният
Одеон Филмотечно кино, 19:00, 3/4лв
9 ноември 2009
Делбата
Одеон Филмотечно кино, 17:00, 3/4лв
Мадам Сатана
Одеон Филмотечно кино, 19:00, 3/4лв
10 ноември 2009
Най-хубавото нещо (Истории и случки с боса нова)
Одеон Филмотечно кино, 17:00, 3/4лв
Игра за четирима
Одеон Филмотечно кино, 19:30, 3/4лв
11 ноември 2009
Неудобният
Одеон Филмотечно кино, 17:00, 3/4лв
Делбата
Одеон Филмотечно кино, 19:00, 3/4лв
12 ноември 2009
Мадам Сатана
Одеон Филмотечно кино, 17:00, 3/4лв
Централна гара Бразилия
Одеон Филмотечно кино, 19:00, 3/4лв
Следващ постинг
Предишен постинг
Кастел, ще ходиш ли?
Аз съм Калин, ще се радвам да се запозная с теб!
И киното ми е на удобно място и филмите ми харесват... Ще бъда там на 8-ми и 9ти и на 12-ти...
Въобще - приказка!!! Леле, нямам търпениееее!!!
цитирайАз съм Калин, ще се радвам да се запозная с теб!
И киното ми е на удобно място и филмите ми харесват... Ще бъда там на 8-ми и 9ти и на 12-ти...
Въобще - приказка!!! Леле, нямам търпениееее!!!
2.
анонимен -
Кастел, Благодая за информацията!
04.11.2009 11:08
04.11.2009 11:08
Гледала съм 'Централна гара Бразилия", фимлът е потресаващ. Ако успея ще гледам и другите. За съжаление работя до 8 вечерта, нещо ще трябва да измисля, за да хавана прожекциите.
цитирай